SEO er en forkortelse af Search Engine Optimisation, som på dansk bliver oversat til søgemaskineoptimering. Er du støt på én eller begge af disse termer, så er det altså en og samme ting. Søgemaskineoptimering går kort sagt ud på, en række forskellige tiltag, som får hjemmesiden til at rangere højere på diverse søgninger. Det er lidt af en kunst og der er mange forskellige måder, hvorpå dette kan lade sig gøre. En ting er, hvad man gør, en anden ting er, hvorfor man gør det. I denne artikel kan du blive en del klogere på SEO og hvorfor det er vigtigt for en hvilken som helst hjemmeside.
Bliv klogere på hvad SEO er
Tal og statistikker viser at når der for eksempel søges på google, så er det de tre øverste links, der hyppigst bliver besøgt. Derefter går det støt ned ad bakke og kommer din hjemmeside på side to eller tre, så er det begrænset, hvor mange klik og dermed besøgende den får. Nu flere besøgende en hjemmeside får, nu mere populær vil den også virke i googles algoritme. Dette betyder groft set, at den vil beholde sin placering på google, hvis den blive besøgt nok. Men, hvordan får en hjemmeside så en høj placering i google? Der er mange måder, hvorpå din hjemmeside kan få topplaceringerne. Du kan promovere den med SoMe kampagner og meget andet. Linkbuilding er også en mulighed. Linkbuilding er et form for skriv, hvori der indgår et aktivt link. Dette link bliver af googles algoritme set som en anbefaling og nu flere anbefalinger en hjemmeside har, nu højere vil den naturligvis også rangere i søgemaskiner.
SEO kan sammenlignes med aktiehandel
Man kan sammenligne søgemaskineoptimering en smule med aktiehandel. Nu mere populær en aktie er, nu større afkast vil den også give. Derfor er det vigtigt at gøre den synlig. Læs mere om Shopify Aktie her og bliv klogere på aktiehandel, hvad en shopify aktie er og hvad kursen for en shopify aktie er lige nu og her. Hvad kan påvirke kursen og hvordan handler du bedst muligt med aktier.